အသက္တရာမေနရ၊ အမႈတရာ ေတြ႕ရ ဟူသကဲ့သို႔ လူ႕ေလာက တေလွ်ာက္တြင္
ေလာဘဖိစီးမႈ၊ ေဒါသႀကီးမႈ၊ ေမာဟဖုံးလႊမ္းမႈ မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရေသာအက်ဳိးဆက္မ်ားမွာ
ေနာက္ဆုံးတြင္ အာဏာပိုင္အစိုးရတို႔၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေဘာင္အတြင္းဝင္ေရာက္သြားရသည္။ ဤအခါ
တရားမွ်တမႈ၊ ညီညြတ္မႈ၊ သမာသမတ္မႈမ်ား ရရွိရန္ တိက်ခိုင္လုံေသာ တရားဥပေဒမ်ား ေပၚလာရသည္။
ဤအမႈကို က်ဴးလြန္လွ်င္ ဤသို႔ခံရလိမ့္မည္၊ ဤကိစၥမ်ားေပၚလာလွ်င္ ဤသို႔စီရင္မည္ စသျဖင့္
တီထြင္ႀကံဆလာၾကသည္။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပိဋကတ္မ်ားမွ ထုတ္ႏုတ္ကိုးကားလ်က္
မႏု၊ မေနာ၊ အတိတ်ာ၊ အာေဒါသမုခ၊ ဓမၼဝိလာသ၊ မႏုသိက စေသာ ဓမၼသတ္မ်ား၊ ယင္းတို႔ကို ခ်ဳပ္၍
မႏုႆေရႊမ်ည္းဓမၼသတ္ ဟု ေပၚေပါက္လာသည္။ ယဥ္ေက်းမႈတိုးပြားေလ တရားစီရင္မႈထုံးမ်ား ေလ်ာ္ကန္ေလ
ျဖစ္ရေပမည္။
ကုန္ေဘာင္ေခတ္ဦးတြင္ ဓမၼသတ္၊ ရာဇသတ္ အေစာင္ေစာင္ေပၚထြက္လာလ်က္
ထိုအတိုင္း အကိုးအကား ျပည့္စုံစြာျဖင့္ တရားစီရင္ ဆုံးျဖတ္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ သက္ေသအထင္အရွား
မျပႏိုင္ေသာအမႈမ်ားတြင္ ကမာၻေလးရပ္ ဟူေသာ ေရလား၊ ဆန္ဝါး၊ မီးၿပဳိင္၊ ခဲေထာက္ျခင္းမ်ား
တခုခု ျပဳလုပ္ၾကရသည္။ ဤသို႔ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ႐ႈံးနိမ့္သူမ်ားက ေက်နပ္စြာလက္ခံၾကေၾကာင္း
ေတြ႕ရွိရသည္။ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းေသာ ေရလားေစသည့္အမႈတစ္ခုမွာ ငစည့္ကူးစား လက္ထက္ သကၠရာဇ္
၁၁၃၉ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၅ ရက္ေန႔ ဝန္ရွင္ေတာ္ သတုိးနႏၵမိတ္သႀကၤန္၏ ေကာက္ခ်က္စီရင္ထုံးျဖစ္ပါသည္။
အမႈမွာ ေရႊယင္ေမွ်ာ္ ဘုရားရွင္ကၽြန္းသီးေတာ္အႀကီး၊ မုံေတာင္ေက်ာ္တင္ဘြဲ႕ခံ
က်ဳိင္းေမာင္က ေရႊေတာင္ သူရေက်ာ္စြာ ဘြဲ႕ခံ ငေကာင္းျပည့္အား မင္းကၽြန္မဟုတ္၊ ဘုရားကၽြန္သာျဖစ္ေၾကာင္း
စြဲဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ေရွးျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္ မည္သည့္ၿမဳိ႕၊ ေက်းရြာမဆို ေနထိုင္သူမ်ားကို
အစုသုံးစုခြဲႏိုင္သည္။ ပထမအစုမွာ မင္းကၽြန္
သို႔မဟုတ္ မင္းမႈထမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ မင္းမႈထမ္းဟူရာတြင္ မူးႀကီး မတ္ႀကီးမွ အစ အႀကီးအကဲေခါင္း
အစုအဝန္းႏွင့္ ေနထိုင္ၾကေသာ တပ္ဖြဲ႕အသီးသီးရွိ ငယ္သားမ်ားအထိပါဝင္သည္။ ဒုတိအစုမွာ ဘုရားကၽြန္မ်ား
ျဖစ္သည္။ သူတို႔မွာ ေရွးမင္းမ်ားက မိမိတို႔တည္ထားကိုးကြယ္ေသာဘုရားမ်ားအား ေဝယ်ဝစၥေဆာင္ရြက္ရန္
ေျမႏွင့္တကြ လွဴဒါန္းထားခဲ့ၾကရာ မွ ေပါက္ပြားလာသည့္ အဆက္အႏြယ္မ်ား ျဖစ္သည္။ တတိယအစုမွာ
မင္းမႈထမ္းလည္း မဟုတ္ ဘုရားကၽြန္လည္း မဟုတ္ေသာ လူလြတ္အသည္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔မွာ
လယ္လုပ္ျခင္း၊ အေရာင္းအဝယ္ အသြားအလာျဖင့္ အသက္ေမြးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဤသုိ႔ စြဲဆိုရာတြင္
ေရွးဦးစြာ ေရႊယင္ေမွ်ာ္ဘုရားကၽြန္သီးေတာ္ အႀကီးမုံေတာင္ေက်ာ္ထင္က အစစ္ခံထြက္ဆိုသည္မွာ
-
ေရႊေတာ္သူရေက်ာ္စြာခံ ငေကာင္းျပည္တို႔ေဘးမ-မိဝက္၊ ဘြားမ-မိစံသာ၊
အမိ-မိႏုတို႔သည္ ေရႊယင္ေမွ်ာ္ ဘုရားရွင္ကို ေရွးမင္း ဧကရာဇ္တို႔ လွဴေတာ္မူသည့္ ကၽြန္းသီးေတာ္တို႔
အမ်ဳိး အဆက္ အသား မွန္သည္။
တဖန္ ဤစြဲခ်က္ကို ေရႊေတာင္သူရေက်ာ္စြာခံ ငေကာင္းျပည္က ေရႊနားေတာ္ၾကား
ရွိခိုး သံေတာ္ဦး တင္ရာတြင္ -
ကၽြန္ေတာ္ ေဘးမ မိဝက္၊ ဘြားမ မိစံသာ၊ အမိ - မိႏုတို႔သည္ ေရႊယင္ေမွ်ာ္ဘုရားကို
ေရွးမင္းဧကရာဇာ္တို႔ လွဴေတာ္မူသည့္ ကၽြန္းသီးေတာ္တို႔ အမ်ဳိးအဆက္မဟုတ္၊ ေနာက္ျမင္းစု
သားမယား မွန္သည္။
ထိုအခါ ဝန္ရွင္ေတာ္ သတိုးနႏၵမိတ္သႀကၤန္က ေရႊယင္ေမွ်ာ္ဘုရားရွင္
ကၽြန္သီးေတာ္တို႔ႏွင့္ ငေကာင္းျပည့္တို႔ မင္းကၽြန္ျဖစ္သည္။ ဘုရားကၽြန္ျဖစ္သည္ ဆိုၾကသည့္အမႈမွာ
အဆုိစကားႏွစ္ရပ္ႏွင့္ ငေကာင္းျပည့္ ေဘး၊ ဘိုး၊ အႏြယ္အဆက္၊ အစည္ရွည္ထုပ္ခ်ဳပ္ခ်က္ႏွင့္
ေရငုပ္ေစရမည္ -
ထုတ္ျပန္ေတာ္မူသည့္ အခ်ဳပ္အတိုင္းအခ်ဳပ္ကို နာခံ၍ ႏွစ္ဦးဓိ႒ာန္ခ်ဳပ္ႏွင့္
ယခုေရးလာၾကေစ။
ဟူ၍ ထုတ္ျပန္ကာ အထက္ပါအစစ္ခံခ်က္မ်ားအရ အခ်ဳပ္အဓိ႒ာန္စာေရးသား
ေပးအပ္ၿပီးလွ်င္ ၾကပ္မတ္ၾကည့္႐ႈသူမ်ားႏွင့္တကြ ေရငုပ္ရန္အစီအစဥ္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း
ျပဳလုပ္ၾကသည္။
သကၠရာဇာ္ ၁၁၃၉ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ၿမဳိ႕စာေရး
စည္သူေက်ာ္တင္၊ လက္မေထာက္ လက္ယာေက်ာ္ထင္၊ ေရႊျပည္စိုး ေဇတရာဇ္၊ ေရႊေတာင္သူရေက်ာ္စြာ၏
ေရွ႕ေနရင္း - လက္ယာသီရိေနာ္ရထာ၊ အမိန္႔ေတာ္ရ နႏၵေရာ္တာ၊ မုံေတာင္ေက်ာ္တင္တို႔ေရွ႕ေန
- ႐ုံးအမိန္႔ေတာ္ရ ေဇဝသူ၊ တရား႐ုံးအရာရွိ အစုံအညီတို႔ႏွင့္ တရားစာေရး ၾကပ္မၾကည့္႐ႈေစ၍
ငုပ္ၿမဲေရဆိပ္တြင္ ေရႊယင္ေမွ်ာ္ ဘုရားကၽြန္သီးေတာင္ မုံေတာင္ေက်ာ္တင္တို႔က ေရငုပ္ေစသူ
ငက်ား နံ -၆၊ အသက္ ၃၅။ ႀကဳိးကိုင္ - ေနာက္ ျမင္းငယ္သား - ငရ၊ ေရႊေတာင္သူရေက်ာ္စြာက
ေရငုတ္ေစသူ - ငရွည္၊ နံ- ၄၊ အသက္- ၄၅။ ႀကဳိးကိုင္-ေနာက္ အတြင္းသား ငျမတ္သာဦး၊ ေအာင့္နာရီမွာ
- လက္မေထာက္- လက္ယာေက်ာ္တင္ကို ၿငိမ္သက္စြာ တည္ထားစြဲကိုင္ေစသည္။
ေရငုပ္ရာတြင္ ေရွးထုံးစံ ရွိသည့္အတိုင္း ပြဲနတ္ရကာ ပသခင္းက်င္းေစၿပီးလွ်င္
ေရငုပ္သူမ်ားအား ေရခံအဝတ္လဲေစ၍ ႏႈတ္လွ်ာ အာခံတြင္း အဝတ္တန္ဆာ ဦးဆံစသည္တို႔ကို ၾကည့္႐ႈသန္႔ရွင္းေစရသည္။
အခ်ဳပ္အဓိ႒ာန္ စာကို သုံးႀကိမ္ဖတ္ၾကားနာခံေစလ်က္ ဦးေခါင္းေပၚ ယင္းအဓိ႒ာန္စာေခြ စြတ္ေစကာ
သစၥာေတာ္က်မ္းစြဲထမ္း . . . ငက်ားက အေနာက္တိုင္၊
ငရွည္က အေရွ႕တိုင္ စြဲကိုင္ၿပီး ေျမာက္ျမင္းစုသား ငသာေထြးက ႏွစ္ဖက္စပ္ၾကားဝါးကို ကိုင္၍
တၿပဳိင္နက္ တခ်က္တည္း ငုပ္ၾကေလသည္။ ေအာင့္နာရီ ငါးစုတြင္ သုံးစုအက်န္ ေရႊယင္ေမွ်ာ္ဘုရား
ကၽြန္သီးေတာ္အႀကီး မုံေတာင္ေက်ာ္တင္တို႔က ေရငုပ္ေစသူ ငက်ား မငုပ္မေနႏိုင္ ေရမွ ေပၚလာသည္။
ေရႊေတာင္သူရေက်ာ္စြာက ေရငုပ္ေစသူ ငရွည္မွာ ၿငိမ္သက္စြာ ပကတိ ငုပ္ႏိုင္႐ုံမက ေရမွ ေပၚလွ်င္
ကုုန္းသုံးကုန္း ခုန္ႏိုင္လ်က္ ပကတိသြားႏိုင္သည္။
အထက္ပါ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ေရႊယင္ေမွ်ာ္ဘုရားကၽြန္သီးေတာ္အႀကီး
မုံေတာင္ေက်ာ္တင္႐ႈံးသျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း အမိန္႔ခ်မွတ္သည္။
ယခုဆိုသည္မွာ မင္းကၽြန္ကို ဘုရားကၽြန္ျဖစ္သည္ စြဲဆို႐ုံမွ်သာမဟုတ္၊
ေရႊယင္ေမွ်ာ္ဘုရားရွင္ကို ေရွးမင္းဧကရာဇ္တို႔ လွဴေတာ္မူသည့္ ကၽြန္သီးေတာ္ကို အမ်ဳိးအဆက္သားမွန္သည္
စြဲဆိုခ်က္ေထာက္လွ်င္ ေရႊေတာင္သူရေက်ာ္စြာခံ ငေကာင္းျပည္မွာ အမ်ဳိးခုနစ္ဆက္ ယုတ္ႏြမ္းေအာင္
အစြဲအဆို ခံရသူျဖစ္သည္။ ႏႈတ္က်ဴး ႏႈတ္လြန္သာ မဟုတ္ေခ်။ တရား ရာဇသတ္ေၾကာင္းႏွင့္အညီ
အခ်ဳပ္ဝင္သားေျမးတြင္ မေသက်န္လူတို႔ကို စာရင္းတင္၍ တင္သည့္စာရင္းတြင္ မိန္းမ ေယာက္်ားမေသ
က်န္လူတို႔ႏွင့္ ေရငုပ္အခ်ဳပ္ဝင္ ေရႊေတာင္သူရေက်ာ္စြာခံ ငေကာင္းျပည္သို႔ မိန္းမတကိုယ္ေငြ
၂၅ က်ပ္၊ ေယာက္်ားတကိုယ္ ၃၅ က်ပ္၊ ဘဲြ႕အမည္ရ အသနားခံသူရသူတို႔မွာ တကိုယ္ ၇၀ က်ပ္က်၊
ေပါင္း အစုစုတြင္ တြက္စုက်အတိုင္း ေရႊယင္ေမွ်ာ္ဘုရားကၽြန္သီးေတာ္အႀကီး မုံေတာင္ေက်ာ္တင္တို႔က
ေလ်ာ္ေပးေစ၊ တရားက်နရန္ မွန္သမွ်ကို ဘုရား ကၽြန္သီးေတာ္ အႀကီးတို႔က အလုံးက်ခံ ျပန္ေပးေစ
- မစီရင္သာ။ စရိတ္ျပန္လြတ္ေစ၊ ေအာင္လက္ဖက္ကို ေရႊေတာင္သူရေက်ာ္စြာခံ ငေကာင္းျပည္က ဆက္ေစ။
အထက္ပါ စီရင္ခ်က္ျဖတ္ထုံးကို ေလ့လာပါလွ်င္ အမ်ဳိး အ႐ိုး အဆက္အႏြယ္
ရင္းျမစ္ထြက္ဆိုရာတြင္ ေရွးထုံးႏွင့္ ကြဲလြဲေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ေရွးထုံးတန္းစဥ္လာမွာ
ေယာက္်ားျဖစ္ပါက အဖဖက္ အဆက္အႏြယ္၊ မိန္းမျဖစ္လွ်င္ အမိဖက္အဆက္အႏြယ္ မ်ဳိး႐ိုးဖက္လုိက္ရ႐ိုးျဖစ္ပါလ်က္
ေရႊေတာင္သူရေက်ာ္စြာခံ ငေကာင္းျပည္၏ အမ်ဳိးအဆက္ ထြက္ဆိုခ်က္မွာ အမိဖက္အမ်ဳိးကိုသာ ကိုးကားထြက္ဆိုသျဖင့္
တမူထူးျခားေနသည္။ ထို႔ျပင္ ေရွးမင္းမ်ားသည္ ဘုရားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာဘုရားကၽြန္၊ ဘုရားေျမ
စသည္တို႔ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားအတြက္ ဘုရင္ႏွင့္ တရားေတြ႕ၾကလွ်င္ ဘုရင္က ေလွ်ာေပးရၿမဲ ျဖစ္သည္။
ယခုအမႈတြင္ ဘုရားကၽြန္ျဖစ္သည္၊ မင္းကၽြန္ျဖစ္သည္ဟူေသာ စြဲခ်က္ အ႐ႈပ္အရွင္းမွာ တရားသူႀကီးက
ရွင္းလင္းေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရကား ေရငုပ္ၿပဳိင္ေစ အမိန္႔ခ်သည္။ ဘုရားဖက္သို႔ အႏိုင္မေပး၊
မွန္ရာျဖစ္ရမည္ဟု သေဘာထားပုံရသည္။ မွတ္တမ္းစီရင္ထုံးအမ်ားအျပားတြင္ တရားလို တရားခံကိုယ္တိုင္
ေရငုပ္ၾကရသည္။ ယခု အမႈမွာ ဆန္းၾကယ္သည္။ ထို႔ျပင္ အမႈဖြင့္ပုံသည္ ႏႈတ္က်ဴး ႏႈတ္လြန္သာမက
အမ်ဳိးခုနစ္ဆက္ ယုတ္ႏြမ္းေအာင္ စြပ္စြဲခံရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရာ ရာဇသတ္ေၾကာင္းအရ မေသက်န္သည့္
ေဆြသားစုတို႔အား ေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ ျပ႒ာန္းသည္ကား ဘုရားကၽြန္မဟုတ္ေၾကာင္း ခိုင္လုံေသာေၾကာင့္
ကၽြန္ဖိုးေပးရျခင္းျဖစ္သည္။ ပုဂံေခတ္တြင္ ကၽြန္ဖိုး ပ်မ္းမွ် ၃၀ က်ပ္ျဖစ္ရာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးဤစီရင္ထုံးႏွင့္
ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ မကြာျခားလွေပ။ သုိ႔ရာတြင္ မင္းေပးဘြဲ႕ရသူမ်ားကား တန္ဖိုးႏွစ္ဆ အေလ်ာ္ေပးရျခင္းမွာ
မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းပါသည္။
လုပ္သားျပည္သူ႕ေန႔စဥ္ ?၊ ၂၆-၃-၁၉၆၂ ?၊ စာ - ။
စုေဆာင္သူ - ဦးေအာင္သန္းထြန္း၏ ပုဂၢလိက စုေဆာင္မႈ
ထိန္းသိမ္းသူ - ငမိုးရိပ္ လူမႈသုေတသနအဖြဲ႔ (NgaMoeYeik
Social Research Society)
No comments:
Post a Comment