ယေန႔အျမင္ႏွင့္ၾကည့္ေသာ္ ေခတ္မမွီ႐ံုမက တရားမွ်တမႈ ရွိမွရွိပါအံေလာဟုပင္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ရွိေနေသာ ကမၻာလား (၄) ရပ္အေၾကာင္းကို ေရးရျခင္း၏ အေၾကာင္းေသာ္က ....
သုေတသီတို႔အတြက္ တခါတခါ လိုခ်င္ခါမွ ရွာမရေသာ ဒုကၡမ်ိဳးႏွင့္ တိုးမိေနတတ္သည္။ ထိုဒုကၡ ထိုအခက္အခဲကို မိမိအေနႏွင့္ တဖက္တလမ္းက စြမ္းအားရွိသမွ် မိမိေထာက္မီသမွ် ေျဖရွင္းထားခဲ့ ခ်င္ေသာအေၾကာင္းလည္း တေၾကာင္းျဖစ္သည္။
ကမာၻလား အေၾကာင္းကို မာတိကာ(၄) ခုထား၍ ေရးရေပမည္။
(၁) ကမာၻလားေဝါဟာရ၏ အနက္အဓိပၸါယ္။
(၂) ကမာၻလားအမ်ဳိးမ်ဳိး။
(၃) ကမာၻလားျခင္း၏အရင္းခံအေၾကာင္း။
(၄)ျမန္မာမင္းမ်ား အထူးအားျဖင့္ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္က ကမာၻလားစီရင္ထုံးတခု။
ဤသုိ႔ မာတိကာ(၄) မ်ဳိးထား၍ေရးေသာ္ ဖတ္႐ႈသူတို႔ ေရွး႐ိုးစဥ္လာ ကမာၻလားအေၾကာင္း ရွင္းလင္းစြာသိႏိုင္ ၾကေပလိမ့္မည္။
(၁) ကမာၻလား ဟူေသာ ျမန္မာေဝါဟာရႏွင့္ သဒၵါနက္အားျဖင့္တူမွ်ေသာ(ဥဒါဟ႐ုဏ္ဆိုရေသာ္ တပၸဝတိ ကဲ့သို႔ေသာ) ပါဠိ, သကၠတ စာေပမ်ားတြင္ မေတြ႕ရေပ။ သို႔ေသာ္ ကမာၻလားႏွင့္ အဓိပၸါယ္တူမွ်ေသာ စကားလုံးကိုကား သကၠတစာေပမ်ားတြင္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ေလသည္။ သကၠတဘာသာ၌ ကမာၻလားကို ဒိဗ် ဟုေခၚသည္။ ဒိဗ် ဆိုသည္မွာ (ဒိဝိတဝံဒိဗ်ံ) နတ္ေလာက နတ္ကမာၻ၌ျဖစ္ေသာအရာ နတ္အဆုံးအျဖတ္ ဟု ဆိုလိုသည္။ လူ႕ေလာက၌ အခိုင္မာ အေထာက္အထား သက္ေသ သာဓက မရႏိုင္ေတာ့သည့္အဆုံး နတ္သက္ေသမ်ားကို ရွာရေတာ့သည္ဟု ဆိုလိုသည္။
လူသားသက္ေသမရေသာ္လည္း သဘာဝသက္ေသ (၁၄) မ်ဳိးရွိေၾကာင္း မဟာဘာတရ အာဒိပဗၸ သမၻဝဝဂ္ ဂါထာ နံပါတ္ (၃၀) တြင္ဆိုသည္။
(၁) ေန (၈) ႏွလုံးသား
(၂) လ (၉) ယမရာဇ္
(၃) ေလ (၁၀) ေန
(၄) မီး (၁၁) ညဥ့္
(၅) မိုး (၁၂) ေန႔ဆည္းစ်ာ
(၆) ေျမ (၁၃) ညဥ့္ဆည္းစ်ာ
(၇) ေရ (၁၄) ဓမၼ (တရား)
သဘာဝသက္ေသမ်ားသည္ပင္ ကမာၻျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကမာၻလားသည္ ဟူေသာ ျမန္မာတို႔ေဝါဟာရလည္း ႏွစ္သက္ဖြယ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ကမာၻလား ကို အဂၤလိပ္ဘာသာ၌ ORDEAI ေခၚသည္။
(၂) ကမာၻလား အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည္၊ ဒိဗ်တတြမည္ေသာက်မ္းတြင္
(၁) ခ်ိန္ခြင္ (၅) သန္လ်က္အိမ္
(၂) မီး (၆) ဆန္
(၃) ေရ (၇) ပဲေစ့ပူ
(၄) အဆိပ္ (၈) သစ္သီး
(၉) ဓမၼ ဟူ၍ ကိုးမ်ဳိးျပားေသာ ကမာၻလားျခင္းမ်ားကို ျဗဟပၸတိဆရာ အက်ယ္တဝင့္ ေရးသားထားရွိ၏။ သုိ႕ေသာ္လည္း ဤေနရာတြင္ ျမန္မာတို႔၏ ကမာၻလား အေၾကာင္းကို ေရးရဦးမည္ျဖစ္၍ ထိုဟိႏၵဴကမာၻလားမ်ား အေၾကာင္းကို ခ်န္လွပ္ရေတာ့မည္။
(၃) ကမာၻလားျခင္း၏အရင္းခံအေၾကာင္းကို ရွာေဖြလွ်င္ မ်က္ျမင္သက္ေသမရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဝိဝါေဒ၊ တရားအျငင္းအခုံျဖစ္လတ္ေသာ္။
ပတၱံ၊ စာခ်ဳပ္ေပတဲ - စာရြက္စာတမ္းကို ၊ အႏၶိႆေတ၊ ရွာအပ္၏၊ တဒဘာေဝပိ၊ ထိုစာခ်ဳပ္ေပတဲ မရွိေသာ္လည္း။ သတၶိေနာ၊ သက္ေသတို႔ကို။ အႏၶႆေႏၱ ရွာအပ္ကုန္၏။
သကၡဳာဘာဝါ၊ သက္ေသမရွိျခင္းဟူေသာ။ တေတာ၊ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္။ မနီသိေနာ၊ ပညာရွိတို႔သည္။ ဒိဗ်ံ၊ ကမာၻလား (ရမည္ဟူေသာ အေၾကာင္း)ကို ။ ပဝဒႏၱိ၊ မိန္႔မွာေတာ္ မူၾကကုန္၏။
(ပဥၥတႏၱ၊ ၁- မိတၱေတဒ၊ ၄၃၆ ဂါထာ)
ဤသို႔ ဆရာတို႔မိန္႔မွာခ်က္လည္း ရွိသည္။ ထိုမွတပါး ဝါရိ႐ူမင္းလက္ထက္၊ တလိုင္းတို႔ဘာသာ (မြန္ဘာသာ) ကမာၻ (၄) ရပ္ စကားတို႔ ဟံသာဝတီဆင္ျဖဴမ်ားရွင္လက္ထက္ ဗုဒၶေဃာသအသွ်င္ျမတ္ ျမန္မာျပန္ဆိုထားရင္း ကမာၻလားပါဌ္နိႆယ၌လည္း အသကၡိကရဏ = သက္ေသမရေသာအမႈတြင္ ေရလား စေသာ ကမာၻလား ျပရမည့္အေၾကာင္း အက်ယ္ျပမွာခဲ့သည္။
စုန္းေရခ်။ ပကတိေရခ်- ဟူ၍ ေရခ်ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္အနက္ ပကတိေရခ်ႏွင့္ပတ္သက္၍ မြန္ဘာသာမွ ျမန္မာျပန္ေသာ ကမာၻလားအေၾကာင္း၌ ေအာက္ပါအတိုင္းေရးခဲ့သည္ . . . . .
ေရကန္၌၄င္း, ေျမာင္း၌၄င္း ျမစ္၌၄င္း ဝါးကို (၇) ေတာင္စီျဖတ္၍ (၂) ခုေသာ ပန္းသုန္းတိုင္တို႔ကို ရင္ႏွင့္မွ်ေသာ ေရႏႈိက္၄င္း၊ လည္ႏွင့္မွ်ေသာ ေရႏႈိက္၄င္း စိုက္၍ ႏွိပ္ဝါးကို ပန္းသုန္းတိုင္၌ ခ်ည္၍ ထားေစရာ၏။
အမႈသည္ ႏွစ္ေယာက္တို႔ ေဆာင္ရာေသာ ပန္းကား ဆပ္သြား၊ သေျပ၊ ေနဇာ၊ ကုကၠဳိ၊ ဒန္း၊ သီး၊ မုရားႀကီးစေသာ ပန္းတို႔တည္း။ ထိုပန္းတုိ႔ကို ေရခ်မ္းအိုး၌စိုက္၍ ၾကက္တခုစီ။ ပြဲခင္းႏွီးေခါက္ဖ်ာ။ ေရလဲပုဆိုး (၆) ေတာင္။ မုံ႕ျဖဴ (၇)။ ေခါင္း ၿမီးစုံငါး(၇)။ လက္ဖက္အုပ္၊ ကြမ္းအုပ္။ အုန္းပြဲ။ ငွက္ေပ်ာပြဲ။ ဖက္ခြက္ (၇)။ ။ ထိုဆိုအပ္ေသာ အခမ္းအနားစု ေရသို႔ေရာက္ေသာ္ သမၸာေဒဝနတ္တို႔ ပူေဇာ္ေစရာ၏။
အမႈသည္တို႔သည္ ဆန္ ပန္း ေပါက္ေပါက္ျဖင့္ လက္ကို ေျမွာက္ေစ၍ ေရကို ေရွး႐ႈေနေစရာ၏။ ေရလဲပုဆိုးကို ဝတ္ေစရာ၏။ ခါး၌ (၇) ေတာင္ေသာ ႀကဳိးကို ဘဲြ႕ခ်ည္၍ ေနေစရာ၏။
ပုန္စာ(ဘုဥၥာ) တခက္ကို ျမတ္စြာဘုရားအား ပူေဇာ္ေစရာ၏။ ပုန္စာတခြက္ကို ေရသို႔ခ်ရာ၏။ ၾကြင္းေသာပုန္စာ (၄) ခြက္ကို အရပ္ေလးမ်က္ႏွာတို႔၌ ပူေဇာ္ေစရာ၏။
ဤသို႔ေသာ အျခင္းအရာကို ျပဳၿပီးေသာ္ အခ်ဳပ္ဓိ႒ာန္စာကို လည္၌ စြပ္၍ေနေစရာ၏။ ထမင္းမုံ႔ ငါးစုံေစရာ၏။ အခ်ဳပ္ဓိ႒ာန္စာကို (၃) ခါ ဖတ္ၿပီးလွ်င္ လည္၌စြပ္၍ ေရသို႔ ဆင္းရာ၏။
အမႈသည္တို႔သည္ မိမိပန္းသုန္းတိုင္ကို လက္ျဖင့္ကိုင္၍ ေနေစရာ၏။ ႏွိပ္ဝါးကို ပုခုံးထက္၌ထား၍ ကုန္းေပၚ၌ တရားသူႀကီးတို႔သည္ ထိုင္ေန၍ “ႏွိပ္ေတာ” သုံးခါဆိုေသာ အဆုံး၌ ေစသူတို႔သည္ ႏွိပ္ဝါးကို အလယ္၌ ကိုင္၍ ႏွိပ္ကုန္ရာ၏။
ထိုအမႈသည္ ႏွစ္ေယာက္တို႔တြင္ ေရွးဦးစြာေပၚသူကို ႐ႈံးေစရာ၏။ ေနာက္ေပၚသူကို ေအာင္ေစရာ၏။ ေပၚျခင္း (၄) မ်ဳိးရွိသည္။
(၁) ဆံေပၚျခင္း
(၂) နဖူးေပၚျခင္း
(၃) မ်က္စိေပၚျခင္း
(၄) ႏွာေခါင္းေပၚျခင္း
(၁) တေယာက္သည္ ဆံေပၚ၏၊ တေယာက္သည္ နဖူးေပၚ၏။ နဖူးေပၚသူ ႐ႈံးေစ . . .
(၂) တေယာက္သည္ နဖူးေပၚ၏၊၊ တေယာက္သည္ မ်က္စိေပၚ၏။ မ်က္စိေပၚသူ ႐ႈံးေစ . . .
(၃) တေယာက္သည္ မ်က္စိေပၚ၏ ၊ တေယာက္သည္ ႏွာေခါင္းေပၚ၏။ ႏွာေခါင္းေပၚသူ ႐ႈံးေစ . . .
အမႈသည္(၂)ဦးအညီငုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း မႈးမိႈင္ေတြေဝေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရမြန္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေသြးအန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိပန္းသုန္းတိုင္ လက္လြတ္ေသာ္ လည္းေကာင္း အဂၤါတပါးပါး ခၽြတ္ယြင္းသူ ႐ႈံးေစ . . . ဆုံးျဖတ္ရာ၏။
ရဟန္းတို႔ဆိုထုံး က်မ္းသစၥာ၊ ေရ၊ ဆန္၊ မအပ္ေသာ မင္းညီ မင္းသား ရဟန္း ပုဏၰားတို႔မွာ ရဟန္းေတာ္ ကမၼဝါစာကို ထမ္းေစ၍ “ငါေဆာင္ေသာ ကမၼဝါဝိနည္း သိကၡာသည္ အလွ်င္းမရ၊ သာသနာေတာ္မွ ေရြ႕ေလ်ာ၍ သဃၤေဘဒကကံ ထိုက္ေသာ အဝီစိငရဲႏႈိက္ တကမာၻပတ္လုံး မဆုံးမခ်င္းရသည္ ျဖစ္ေစေသာဝ္” ဟု ပႏၷက္ၿပီးမွ မွန္ရာဆိုေစ၏။
ပုဏၰားတ႔ိုထုံး
ပုဏၰားတို႔မွာ မဟာပိႏၷဲနတ္႐ုပ္ကို ပုခုံးတြင္ ထမ္း၍ “ပုဏၰားတို႔ဘာသာ ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ က်င့္ဝတ္အက်ဳိးတို႔သည္ အလွ်င္းမရသည္ျဖစ္၍ မာတုဃာတကကံ၊ ပိတုဃာတကကံထိုက္ေသာ အဝီစိငရဲႏႈိက္ တကမာၻပတ္လုံး အဆုံးမခ်င္း ခံရသည္ျဖစ္ေစေသာဝ္” ဟု ပႏၷက္ၿပီးမွ မွန္ရာကို ဆိုေစရာ၏။ ။ မႏုရွင္ရေသ့ ဆိုေတာ္မူ၏။
ေရလားဓိ႒ာန္စာ
ေရလားဓိ႒ာန္စာကား . . . အကၽြႏု္ပ္သည္ မဟုတ္မမွန္ဆိုပေခ်ေသာ္ . . . ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၦာ၊ ထိန၊ မိဒၶ၊ အဟီရိက၊ အေနာတၱပၸတည္းဟူေသာ အကုသိုလ္ (၁၀) ပါးတရားတို႔သည္ ေကာင္းေသာတိုက္တြန္းျခင္းျဖင့္ တိုက္တြန္းသည္ျဖစ္၍ သာသနာေတာ္ ငါးေထာင္ပတ္လုံး မဆုံးမခ်င္း ႐ုပ္တုေတာ္၊ ပုထိုးေတာ္၊ ေစတီေတာ္၊ ေမြေတာ္၊ ဓာတ္ေတာ္အေပါင္းတို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူကုန္ေသာ နတ္ျမတ္၊ ဓမၼကၡႏၶာ အေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ က်မ္းကုန္ေအာင္ကို ေစာင့္ေသာ နတ္ျမတ္၊ မဟာနဂရေသာ႒သႏွင့္ နိဂမဇနပဒ ထိုမွမ်ားစြာ အရြာရြာႏွင့္ မဟာသမုဒၵရာအသီးသီးျမစ္ႀကီးငါးသြယ္၊ ျမစ္ငယ္ငါးရာ၊ သီဒါ(၇)တန္၊ သတၱရတန္ေတာင္စဥ္(၇) ထပ္၊ (၄) ခ်က္ဗဟုိ ျမင္းမိုထိပ္ခ်ာ၊ ဟိမဝႏၱာမၾကြင္း အိုင္မင္းေတာေတာင္၊ ကုန္ေအာင္အစင္ ေစာင့္ထက်င္သည္ ပည္းျဖင္ေဒဝ ႐ုကၡဘုမၼာ အာကာသစိုး တန္ခိုးႀကီးျမတ္ သူရႆတီ စ႑ီပရမီသြာ မဟာပိႏၷဲ (ေဂါေပႏၵရ) မဏိေမခလာ မဟာဝႆဝေရာ(ေဝႆဝဏာ) တာေနာ(ဒါေနာ)ယကၡ စသည္ နတ္ျမတ္၊ ေရႊၿမဳိ႕ေတာ္ ေရႊနန္းေတာ္ ထီးျဖဴေတာ္ ထီးခ်က္ေတာ္ေစာင့္ေသာ နတ္ျမတ္ ယခုငုပ္အပ္ေသာ ေရႏႈိက္ေနသည့္(၁၀) ကုေဋ အေပါင္းမိေက်ာင္း လပိုင္ ႀကီးခိုင္ခြန္အား နဂါးေျမြႀကီး ဆီး၍ဟပ္မ်ဳိ ထိုထိုအမ်ား လိပ္ ငါးမကန္း ငမန္းငဆင္ အလ်င္တေဆာ ေသာေသာလည္းအုံ စားတုံလုယက္ ေသြးသားပ်က္၍ အသက္ခႏၶာ ခုမၾကာလွ်င္ ငါလည္း မေနျဖစ္ေသာ . . . ကၽြႏု္ပ္ဆိုသည္စကား ဟုတ္မွန္သည္ျဖစ္လွ်င္ ဒါန သီလ ဘာဝနာ အပစာယန ေဝယ်ာဝစၥ ပတၱိဒါန ပတၱာႏၵ ေမာဒန ဓမၼႆဝန ဒိ႒ိဇုကမၼတု ဆိုအပ္ေသာ (၁၀) ပါးေသာ တရားတို႔သည္ ေကာင္းေသာတိုက္တြန္းျခင္းျဖင့္ တိုက္တြန္းသည္ျဖစ္၍ ဤသို႔ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ နတ္ရဲ ဘီလူးရဲသည္ ရင္၌သားကဲ့သို႔ သနားၾကည့္႐ႈ ေစာင္မသည္ျဖစ္၍ ယခု ငုပ္အပ္ေသာ ေရႏႈိက္ ေဘးရန္အေပါင္းတို႔သည္ ေဝးစြာ ၾကဥ္ဖဲကုန္သည္ျဖစ္၍ မမြန္းမသီး သာယာစြာ ငုပ္ႏိုင္သည္ ျဖစ္ေစေသာ။
( ၃ ႀကိမ္ ၃ ေခါက္ ဖတ္ေလ)
ေရလားအစီရင္
ေရလားအစီရင္ကား . . .ပုခုံးနစ္႐ုံ ေရႏႈိက္ ဝါးတတားျခားတိုင္ကို ၿမဲစြာစိုက္ၿပီးလွ်င္ ထိုတိုင္တြင္ ပိုင္းတန္းခ်ည္ေစ၍ တိုင္ျခားတြင္လည္း ပရိတ္ခ်ည္ ပရိတ္ပန္း ခ်ည္ေစ . . . ေရငုပ္အံ့ေသာသူတို႔ကို ပြတ္နတ္ရကာ ပရိတ္အိုး ပရိတ္ပန္း ၾကက္တေကာင္ေဆာင္ေစ . . .
ေရနားသို႔ေရာက္လွ်င္ ပြဲနတ္ရကာ ခင္းက်င္းပသၿပီးမွ ဓိ႒ာန္စာဖတ္၍ လည္တြင္ေခြၿပီးမွစြပ္၊ ေသခ်ာေအာင္ႀကဳိးႏွင့္ ရစ္ၿပီးလွ်င္ ေရငုပ္အ့ံေသာ သူ၏ဥေကၡာင္းႏႈိက္ ပရိတ္ပန္း ပရိတ္ခ်ည္ ပန္ေစၿပီးလွ်င္ ရတနာသုံးပါး နတ္ျမတ္တို႔အား ပူေဇာ္၍ တေယာက္တတိုင္စီ တိုင္သို႔သက္ေစၿပီးမွ ခါးတြင္ ႀကဳိးခ်ည္၍ ႀကဳိးကို ေရငုပ္သာေအာင္ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ တိုင္ကခ်ည္၍ထား ေရငုပ္အံ့ေသာ သူႏွစ္ေယာက္၏ ပုခုံးကို ဝါးတင္၍ အလယ္တြင္ကိုင္လ်က္ တၿပဳိင္နက္ ငုပ္ၾကေတာ့ဆို ဝါးကို ႏွိပ္ရမည္။
ကုန္းကလည္း နာရီေစာင့္ေသာသူသည္ ေရငုန္တည့္လွ်င္နားႏွစ္ဖက္ပိတ္၍ ေအာင့္ေနေစ. . . ထိုသူ မေအာင့္ႏိုင္လွ်င္ ေရငုပ္ေသာသူတို႔ကို ေဖာ္ယူေစ . . . အလ်င္ေပၚလွ်င္ မေပၚသူကို ေဖာ္ယူေစ . . . ။
တိုင္စိုက္၊ ဝါးႏွိပ္၊ ႀကဳိးဖို႔း၊ ႀကိမ္ဖိုးမ်ားကိုလည္း ေပးေစ . . . ။ ပြဲေရတိုင္စိုက္သသူတို႔ ထုံးစံရွိသည့္အတိုင္း ေတာ္ေလ်ာ္ေအာင္ ေပးေစ . . . ။ စီရင္သသူ ေရွ႕ေနစာေရးတို႔မွာလည္း ထုံးစံရွိသည့္အတိုင္း ေပးေစ . . . ။
ေရလားစီရင္ထုံး
သကၠရာဇ္ ၁၁၅၅ - ခု တန္ခူးလဆန္း ၆ - ရက္ေန႔တြင္ အိမ္ေရွ႕႐ုံးေတာ္က စာေရးႀကီးေမာင္ႏွင္းေရွ႕ ေကာက္ယူစီရင္ခ်က္ ခ်ဳပ္ႏႈတ္ခ်က္ အခ်ဳပ္ ၂ - ခ်ဳပ္ကို ေရးတင္သည့္အတိုင္း ၄င္းေန႔အမႈတြင္ ႏွစ္ဦးကို ၾကပ္မေခၚယူ၍ ေရငုပ္ၿမဲျမစ္ဆိပ္သုိ႔ ေရာက္လွ်င္ စာမတတ္သူ အေနာက္အတြင္းငယ္သား ငျမတ္ရာကို မွတ္စာဆြဲၿမဲဆြဲေစ၍ ၂ - ျပင္ပြဲနတ္ရကာ ပသခင္းက်င္းေစၿပီးလွ်င္ လွ်င္ေရကာ အဝတ္လဲေစသည္။ (ငျမတ္ရာ - ေနာင္ ဗလစ္ေနာ္ရထာဘြဲ႕ရသည္)
ႏႈတ္လွ်ာအာခံတြင္း အဝတ္အစားတန္ဆာတို႔ကို ၾကည့္႐ႈသန္႔စင္ေစၿပီးမွ ေဆးဝါးပေယာဂ၊ စတိပညာ၊ ဂါထာမႏၱန္၊ ထိုးကြင္းလက္ဖြဲ႕၊ ခါးလွဲ႔အင္းအိုင္၊ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္မ တို႔ကို မစ၍ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္မ တို႔ဖက္က ပါသူလူတစု ယခု ေရငုပ္မည့္အမႈေၾကာင့္ လက္မေထာက္ ငေျဖေပးၿမဲ ေပးေစ၍ ဆြဲကိုင္ က်ိန္ဆိုေစၿပီးလွ်င္ အခ်ဳပ္အဓိ႒ာန္ စာကို ၃ - ႀကိမ္ ၃ - တန္ ဖတ္နာ၍ လည္တြင္ ေခြစြပ္သည္။
အညာတိုင္ မွတ္စာက်သူ ငေအာင္သာ။ နံ ၃ ဂၤါ အသက္ ၃၂ သူကို ႀကဳိးကိုင္ အေနာက္အတြင္း ငယ္သား
ငျဖဴ။
ႏွစ္ဖက္ အလယ္အၾကားတြင္ အေနာက္အတြင္း ငယ္သားငျမတ္ရာကို ႏွိပ္ဝါးႏွင့္ ၂ - ဦး ၂ - ဖက္ကို အညီအညြတ္ မ်က္ႏွာဆိုင္ၿပဳိင္ေစၿပီးလွ်င္ တၿပဳိင္နက္ႏွိပ္၍ ငုပ္ၾကသည္တြင္ လက္မေထာက္ငေျဖကို နာရီခြက္ကို ၿငိမ္သက္စြာတည္ထား ေစာင့္ေနေစသည္။
ေအာင့္နာရီ ၂ ေအာင့္တြင္ အေၾကတိုင္ ငုပ္သူ မိတုတ္ေရကေပၚသည္။ ျခားနားသိသာမွ အညာေရငုပ္သူ ငေအာင္သာကို ႀကဳိးကိုင္ငေအာင္စည္ ဆြဲေဖာ္တင္ေစည္။
ေရငုပ္ရာၾကင္မစီရင္သူ ေျမာက္ေတာင္မွဴး သီဟေက်ာ္သူ။ ၿမဳိ႕စာေရးေဒဝသူရေက်ာ္ထင္၊ အိမ္ေရွ႕ေတာ္စာေရးႀကီး ရာဇသဝန္၊ ၄င္းေမာင္ႏွင္း၊ ငေအာင္သာ ေရွ႕ေန နႏၵေက်ာ္သူ။ မိတုတ္ေရွ႕ေန အသည္စာေရး။
အတည္ . . . ၃၀ (မတည္ေငြ)
ၿမဳိ႕စာေရးေျခၾကြ . . . ၅ ိ
ဓိ႒ာန္ေရး . . . ၁ိ - ၅ ဴး
အခ်ဳပ္ေရး . . . ၅ ဴး
လုင္ . . . ၅ ဴး
တိုင္စိုက္ . . . ၂ ိ- ၅ ဴး
ဝါးႏွိပ္
. . . ၂ ိ - ၅ဴး
ဆိပ္ . . . ၂ ိ - ၅ဴး
နာရီ . . . ၂ ိ- ၅ဴး
က်မ္းတိုက္ . . . ၂ ိ- ၅ဴး
………………………………………………..
စုစု . . . ၅၀ိ
ဤ၌ ေရလားျခင္းဟူေသာ ကမာၻလား တခုကိုသာ ျပဆိုရေသးသည္။ အလ်ဥ္းသင့္ေသာ မီး၊ ခဲ၊ ဆန္တည္းဟူေသာ ကမာၻလားမ်ားကိုလည္း ျပဆိုရေပဦးမည္။
“မီး၊ ေရ၊ ခဲ၊ ဆန္၊ အဓိ႒ာန္ျဖင့္။ ေလးတန္ကမာၻ၊ ဆုံးျဖတ္ရာလည္း၊ ယထာဘူတ၊ မဟုတ္လွတည့္။” (မဃေဒဝလကၤာသစ္၊ ပိုဒ္ေရ ၃၀၆) ဟူ၍ မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ကမာၻလားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယထာဘူတမဟုတ္လွေၾကာင္း မိန္႔ဆိုပါသည္။ ျပင္းထန္ေသာ စစ္ေဆးနည္းမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူျပည္သားတို႔တြင္ အမႈအခင္းေလ်ာ့နည္းသြားေလမည္ေလာဟု ထင္ေတြးဘြယ္ရွိေၾကာင္း ေရးသားအပ္သတည္း။ ။
ျမဝတီ မဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊ ၁၉၆၃၊ စာ ၁၀၇ - ၁၁၀
စုေဆာင္းသူ - ဦးေအာင္သန္းထြန္း၏ ပုဂၢလိက စုေဆာင္းမႈ
ထိန္းသိမ္းသူ - ငမိုးရိပ္ လူမႈသုေတသနအဖြဲ႔ (NgaMoeYeik Social Research Society)
ကူညီစာစီသူ - သန္႔ထက္ေဇာ္
No comments:
Post a Comment